Ana SayfaGüncelAnkara’nın ilk ‘yaptırımı’ sansür: Rudaw, K24 ve Waar TV TÜRKSAT’tan çıkarıldı

Ankara’nın ilk ‘yaptırımı’ sansür: Rudaw, K24 ve Waar TV TÜRKSAT’tan çıkarıldı

HABER MERKEZİ – Irak Kürdistan Bölgesi’ndeki ‘bağımsızlık referandumu’ devam ederken RTÜK, Barzani yönetimine yakınlığıyla bilinen Rudaw’ı ile merkezleri Kürdistan Bölgesi’nde bulunan K24 ve Waar TV’yi TÜRKSAT’tan çıkarma kararı aldı. Kararın gerekçesinin ise ‘PKK ve YPG propagandası’ ile ‘devlete karşı yayın’ yapmak olduğu iddia edildi.

Irak Kürdistan Bölgesi’ndeki ‘bağımsızlık referandumu’nda oy verme işlemi devam ederken, bir dizi ‘yaptırım’ öngören Ankara’nın bölgeye karşı ilk somut adımı sansür oldu.

Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK), referandumundaki oy verme işlemi sürerken, olağanüstü toplantı kararı aldı.

Toplantının gündeminde ise Kürdistan Bölgesi merkezli yayın kuruluşu Rudaw’ın “Türkiye’deki yayınları” oldu.

HaberTürk’ün aktardığına göre bugün toplanan kurul, Mesud Barzani yönetimine yakınlığıyla bilinen Rudaw’ın TÜRKSAT’tan çıkarılması yönünde karar verdi.

Toplantıda ayrıca K24 ve Waar TV’yi de TÜRKSAT’tan çıkarma kararı alındı.

Gerekçe ‘propaganda’

RTÜK’ün söz konusu kanalları, “PKK ve YPG propagandası” yapmak ve yine “devlete karşı yayın” yapmak gerekçesiyle TÜRKSAT’tan çıkardığı iddia edildi.


Barzani’ye seslenen Yıldırım, dört ‘yaptırım’ sıraladı